the final countdown..... :(

jahapp då var det den sista dagen då...

det märktes diretkt när vi kom in i cafet idag att det skulle bli en lång dag. varje morgon har vi fått hackat, skalat eller städat det första vi gör, men idag sa eva bara att vi skulle sätta oss ner och ta en fika. som att det finns så myket annat att göra på ett cafe XD men men, jag tog en kopp te och erika åt frukost i form av en limetårta med vitchoklad. efter att bara ha suttit och fikat i ca:20 minuter så kommer susanne (typ våran handledare, men egentligen hade vi ingen) inoch säger bara att vi ska sitta stilla... så så tillbringade vi de första 40 minuterna på dagen.

tillslut får vi något att göra! vi skulle baka en hallonpaj, men det slutade med att jag bakade hallonpajen medans erika hjälpte susanne med majspirogerna som skulle vara dagens lunch. medans jag ställer in kakan i ugnen så går erika och handlar. jahapp, och nu då? jo vi kom ju naturligtvis inte undan hackandet, så det var bara att ställa sig och hacka en skål med soltårkade tomater i små små bitar som skulle ner i en sallad. och för att toppa det skulle jag hacka oliver till små hjul!

sen var det lunch med erika och maten. tålde inte dagens lunch så jag fick göra en egen grekisksallad som bestöd av tre olika sallader, tomater och fetaost. god och grön haha. vi åt och skrattade åt och skrattade. efter en halvtimme så gick vi tillbaka till köket och då var det bara att hjälpa några av dagens kunder.

sen blev det bakning! vi skulle göra alfajoures som e en spansk kaka. jag kunde inte kavla eller lyfta degen så det jag fick göra var att trycka in hjärtanen, och erika skötte resten -.- sen var dagen i princip slut men då kom hela personalen bestående av eva, susanne, rebecca och ....... och de hade bestämt att vi skulle få någon lön för vårat arbete som att vi hade varit de bästa praktikanter de någonsin har haft (och det sa de upprepade gånger :D ) men som att de inte kunde ge oss pengar så fick vi lön............ japp ni tänkte rätt, i tårtor och kakor!! erika fick en halv limetårta som hon älskar och jag fick en 1/4 av gustaf den andres tårta, två biskvier och två mozarts kulor. det var inte vi som la upp!
det var den dagen efter ett stort kramkalas och ord som värmde!!

miss cafe chockolat!!!!!!!!!!!!!!!! <33  
miss min erika som man kan snacka om allt med och som jag har haft så mkt kul med denna vecka!!! <3333

puss och kram skumbanan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0